Polpak

sobota, 15 października 2016

Przedwzmacniacz gramofonowy Haiku-Audio Sol MM - zapowiedź testu

Właśnie otrzymałem paczkę z przedwzmacniaczem gramofonowym Haiku-Audio Sol MM (zobacz TUTAJ). To produkt polski, z Krakowa. Przypomnę, że kilka miesięcy opisywałem wzmacniacz hybrydowy (tranzystorowo-lampowy) Haiku-Audio Bright MK3 (czytaj test TUTAJ), który to wywarł na mnie bardzo przyjemne wrażenie - tak napisałem o nim wówczas: "Haiku-Audio całkowicie mnie przekonał, a nawet oczarował. Albowiem oferuje dźwięk, który wprost hipnotyzuje, uzależnia. To brzmienie w stu procentach nasycone, wyjątkowo plastyczne, a ponadto emocjonalne oraz aksamitne; skłaniające się w stronę nieco ocieplonego przekazu, ale nie słodkiego".

Niesiony pozytywnym wrażeniem o Bright MK3, poprosiłem konstruktora (i równolegle właściciela) Haiku-Audio, pana Wiktora Krzaka, o udostępnienie tym razem do testów przedwzmacniacza gramofonowego z wyższej serii, czyli tytułowego Haiku-Audio Sol MM. Planuję przyłączyć przedwzmacniacz do mojego dyżurnego gramofonu Nottingham Alnalogue Horizon z wkładką typu MM Ortofon 2M Black, a potem do gramofonu Pioneer PLX-1000. Dziś zaczynam eksperymenty, a na ich pisany rezultat zapraszam gdzieś z początku listopada.

Cytat ze strony Haiku-Audio o Sol MM: "Przedwzmacniacz gramofonowy do wkładek MM zbudowany został w oparciu o dyskretne tranzystory pracujące w klasie A-SE. Każdy z kanałów przedwzmacniacza posiada osobny stabilizowany zasilacz zaczerpnięty ze studyjnych przedwzmacniaczy mikrofonowych Haiku. W całym układzie użyto wyłącznie kondensatorów zwijanych WIMA oraz elektrolitycznych Nichicon-Gold. Gniazda wejściowe i wyjściowe dostarcza Neutrik. Metalową obudowę uzupełnia aluminiowy front o grubości 10 mm, podobnie jak we wszystkich urządzeniach Haiku-Audio. Przedwzmacniacz jest w całości produkowany w krakowskiej wytwórni. Większość komponentów pochodzi z produkcji europejskiej, natomiast kluczowe elementy, jak płytki drukowane, czy transformatory wykonywane są w Polsce".






Tak wygląda najnowszy wzmacniacz Haiku-Audio Bright MK4, który będzie prezentowany na najbliższej wystawie Audio Video Show w Warszawie

Premierowy wzmacniacz Haiku-Audio Sol III (dwa powyższe zdjęcia ze strony Haiku-Audio)

1 komentarz:

  1. Witam. Ciekawy jestem testu,bowiem użytkuje ten pre od miesiąca i jestem pod ogromnym wrażeniem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Komentarz będzie oczekiwać na moderację